Nautilus Academy

Σαλπάρετε στον κόσμο της φαντασίας
 
ΦόρουμΠόρταλΕικονοθήκηΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΣύνδεσηΕγγραφή
Καλωσήρθες Επισκέπτης

Μοιραστείτε | 
 

 Helena Bonham Carter

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
The Half-Blood Princess
Λυκανθρωπος
Λυκανθρωπος
avatar

Number of Posts : 5241
Registration Date : 10/02/2010

Character sheet
Magic Object: Πέτρα της Ανάστασης
House: Silentium Silentium
ΔημοσίευσηΘέμα: Helena Bonham Carter   Σαβ Απρ 24, 2010 7:46 am

Η Ελενα Μπόναμ Κάρτερ γεννήθηκε πριν από 31 χρόνια ­ πολύ προτού δημοσιευθεί συνέντευξή της με κύριο μέλημα του δημοσιογράφου τα «πεταχτά της οπίσθια» ­ στο Γκόλντερς Γκριν του Λονδίνου. Στα πέντε της χρόνια η μητέρα της, επίσης Ελενα, με μπόλικο γαλλικό και ισπανικό αίμα στις φλέβες της, έπαθε νευρικό κλονισμό, γεγονός που τάραξε τα ως τότε λιμνάζοντα νερά των μεγαλοαστών Μπόναμ Κάρτερ. Η ανάρρωση θα είναι επώδυνη, για όλα τα μέλη, αλλά λίαν αποτελεσματική ­ η μαμά Μπόναμ Κάρτερ θα εξαργυρώσει δεόντως την εμπειρία της και σήμερα, ασκούμενη ψυχίατρος πια, βοηθά την κόρη της στην de profundis προσέγγιση επίδοξων ρόλων. Δυστυχώς όμως και το υπόλοιπο ιατρικό ιστορικό της οικογενείας δεν τυγχάνει ιδιαίτερα ευτυχές. Μερικά χρόνια μετά την πρώτη κρίση, το 1979, ο πατέρας της Ρέιμοντ παθαίνει εγκεφαλικό ­ η «παρενέργεια» μιας επέμβασης στην οποία μόλις είχε υποβληθεί για την αφαίρεση ενός όγκου. Τις ημέρες ακριβώς εκείνες της ατέλειωτης αναμονής έξω από την εντατική η 13χρονη Ελενα αποφασίζει να πάρει τη ζωή της στα χέρια της. Μια πρόωρη αλλά αναγκαστική προσγείωση.

Δεν θα αργήσει να βρει το όνομα του πρώτου της ατζέντη ­ ανοίγοντας στην τύχη έναν βρετανοτραφή Χρυσό Οδηγό. Τρία χρόνια αργότερα έχει εξασφαλίσει τον πρώτο της ρόλο σε ένα τηλεοπτικό σποτ ­ διόλου τυχαίο ­ εποχής! Υποδύεται την Ιουλιέτα και προετοιμάζεται ψυχολογικά για τα κάστινγκ της ωριμότητάς της. Ο πατέρας βρίσκεται ισόβια καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι, αλλά η ίδια δεν σταματά ποτέ να κλέβει πρώτες ύλες από «το κοφτερό μυαλό του». Η επίσημη καριέρα της εγκαινιάζεται με τον ρόλο στην κινηματογραφική βιογραφία της λαίδης Τζέιν Γκρέι (1986) ­ της 15χρονης βασίλισσας της Αγγλίας που εν έτει 1553 αναπαύεται στον θρόνο για μόλις εννέα ημέρες. Η σκηνοθεσία του Ναν Τρέβορ θα αναδείξει την υποκριτική της δεινότητα και οι άγγλοι ­ και αγγλόφιλοι ­ σκηνοθέτες θα σπεύσουν να βολιδοσκοπήσουν το λαχταριστό αυτό λαβράκι.

Η ίδια εξαγριώνεται με εκείνη τη διόλου ευκαταφρόνητη μερίδα του Τύπου που παρουσιάζει την καριέρα της σαν ένα μονόδρομο στρωμένο με ροδοπέταλα. «Θυμάμαι ένα θεατρικό κριτικό στο Λονδίνο», θα πει σε πρόσφατη συνέντευξή της, «που έγραφε από την αρχή τα χειρότερα για μένα, ό,τι και αν έπαιζα. Μια μέρα, πολύ αργότερα, ένας συνάδελφος μου είπε ότι ο εν λόγω κριτικός τού είχε εκμυστηρευθεί ότι θεωρούσε πως όλα μου πήγαν υπερβολικά εύκολα». Ισως γιατί ο άνωθεν κύριος δεν έλαβε, μεταξύ κάμποσων άλλων, υπόψη του ότι αυτή η ευνοημένη από την τύχη ενζενί «έχασε» τον πρώτο ρόλο στο «Δαμάζοντας τα κύματα» (σ.σ.: την ταινία που χάρισε στη συμπατριώτισσά της Εμιλι Γουότσον μια υποψηφιότητα για Οσκαρ). Οχι γιατί τα «θαλάσσωσε» στην οντισιόν αλλά γιατί η προσωπική εμπειρία με έναν παραπληγικό πατέρα καθιστούσε αδύνατη την αποστασιοποίησή της από τον ρόλο. «Πέρασα άυπνη πέντε εφιαλτικές νύχτες ώσπου αισθάνθηκα ότι ήμουν υποχρεωμένη να απορρίψω τον ρόλο» θα εκμυστηρευθεί αργότερα. Χωρίς όμως μεμψιμοιρίες: «Ασχετα με το τι συνέβη με μένα, το φιλμ ήταν καταπληκτικό, το ίδιο και η Εμιλι ­ όταν όμως το είδα συνειδητοποίησα γιατί τελικά δεν δέχθηκα να παίξω».

Τη βραχύχρονη βασιλεία τής λαίδης Τζέιν ακολουθεί η θητεία στο αγγλομανές σύμπαν του Τζέιμς Αϊβορι (πολλοί απορούν ακόμη πώς ένας τέτοιος σκηνοθέτης έκανε το λάθος να γεννηθεί στις ΗΠΑ). Και η Μπόναμ Κάρτερ θα φροντίσει να δώσει σάρκα και οστά στην εμμονή του με τον Ε. Μ. Φόρστερ. Η αρχή θα γίνει με τις τρυφερές παρειές της Λούσι Χάνιτσερτς στο «Δωμάτιο με θέα» (1986) ενώ θα ακολουθήσουν τα «Μορίς» (1987) και «Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ» (1992). Στα γυρίσματα του τελευταίου θα συμπρωταγωνιστήσει για πρώτη (και μάλλον για ύστατη φορά) με τη μετέπειτα αντίζηλό της Εμα Τόμσον (ο κιτρινόχρους Τύπος επιμένει ότι η Ελενα παραμένει η βασική αφορμή για την αίτηση διαζυγίου του κυρίου Κένεθ Μπράνα). Εν τω μεταξύ θα παίξει σε δύο επεισόδια του τηλεοπτικού «Οι σκληροί του Μαϊάμι» ­ ποιος στη χάρη του ηλιόπληκτου Ντον Τζόνσον! ­, θα εισβάλει στο κάστινγκ του «Αμλετ» (1990) και του «Εκεί που οι άγγελοι φοβούνται να διαβούν» (1991) και θα ερωτευθεί σφόδρα τον «Φράνκενσταϊν» (τον δόκτορα, όχι το τέρας) στο ομώνυμο δημιούργημα του Κένεθ Μπράνα (1994).

Εν συνεχεία ο Γούντι Αλεν θα την συμπεριλάβει στη μακρά λίστα με τις κινηματογραφικές μούσες του (εναποθέτοντάς την στο πλευρό τής Μίρα Σορβίνο στην «Ακαταμάχητη Αφροδίτη»). Ηδη οι μάσκες έχουν πέσει, το ειδύλλιό της με τον Μπράνα έχει πλέον δημοσιοποιηθεί (προς μεγάλη απογοήτευση των βρετανικών ταμπλόιντς), η ίδια όμως επιμένει να επιστρέφει στο πατρικό σπίτι. «Γιατί συνεχίζω να ζω εγώ μαζί τους;» ερωταπαντά στους πλείστους περίεργους. «Απλά ουδέποτε μου πέρασε από το μυαλό η ιδέα να μετακομίσω. Είναι βολικά. Μη με παρεξηγήσετε. Δεν εννοώ ότι ζω εις βάρος των γονέων μου. Τούς πληρώνω νοίκι και έχω το ελεύθερο να φιλοξενώ κάποιους, χμμμ, νυχτερινούς επισκέπτες. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο κόσμος απορεί τόσο πολύ για το συγκεκριμένο ζήτημα» (σ.σ.: φοβούμεθα ότι τα τελευταία νέα την θέλουν να έχει ήδη εντοπίσει το δικό της εργένικο διαμέρισμα στο Belsize Park ­ σταθερά στο Λονδίνο).

Οι τηλεοπτικές εμφανίσεις της ­ σίγουρα λιγότερο συχνές ­ δεν έχουν πάντως εκλείψει. Τελευταίο κρούσμα η συμμετοχή της στο «Dancing Queen» όπου, όσο και αν σας εκπλήσσει, ενσαρκώνει μια αγγλίδα στριπτιζέζ που «δημιουργεί» με μουσική υπόκρουση το ομώνυμο χιτ των Abba. Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη αυτή η μετάλλαξη του «ίματζ» της ­ το αιθέριο πλάσμα του περασμένου αιώνα περιγράφεται από κριτικό γνωστού βρετανικού εντύπου ως «η νέα Ούρσουλα Αντρες». Η ίδια δεν δηλώνει απολύτως πεπεισμένη. Ισως διότι απογοητεύθηκε με τη θητεία της ως μοντέλο της περιώνυμης βρετανικής φίρμας καλλυντικών Γιάρντλεϊ, ίσως διότι δεν έχει ακόμη αφομοιωθεί από το καλοκάγαθο πνεύμα «Χόλιγουντ». «Πέρασα κάποια στιγμή μια οντισιόν για μια αμερικανική εμπορική ταινία» διηγείται μία εκ των ατυχών εμπειριών της. «Πήγα με τα συνηθισμένα "μπάγκι" ρούχα μου και σε λίγες ημέρες κατέφθασε το μήνυμα στον ατζέντη μου: "Εμμ, λατρέψαμε την προσωπικότητά της, όμως, δυστυχώς, το σώμα της... δεν ξέρουμε με τι μοιάζει. Θα μπορούσε να ξανάρθει με κάτι λίγο πιο ενδεικτικό τού τι κρύβεται από κάτω;».

Στις τελευταίες δουλειές της, με εξαίρεση βέβαια «Τα φτερά της αγάπης», μια στιγμιαία παλινδρόμηση στο κλασικό παρελθόν της, ποζάρει ως η νέα Ελενα Μπόναμ Κάρτερ. Πιο παιχνιδιάρα και πιο αθυρόστομη. Δεν διστάζει πλέον να εξομολογηθεί την αγαπημένη «κακή» της συνήθεια, η οποία την έχει ουκ ολίγες φορές βάλει σε μπελάδες με το savoir vivre τής χαμηλών τόνων αγγλίδας σταρ (βλ. Κριστίν Σκοτ Τόμας, Κέιτ Γουίνσλετ και Εμιλι Γουότσον): «Εχω αυτή την εκκεντρική συνήθεια που συνήθως πιάνει τον άλλο απροετοίμαστο ­ είναι απαίσια και αντικοινωνική συνήθεια. Εχω την τάση να παθαίνω κρίσεις γέλιου, οι οποίες μάλλον ερμηνεύονται ως καταπιεσμένο συναίσθημα· το πρόβλημα είναι ότι εμφανίζονται τις πιο ακατάλληλες στιγμές, όταν για παράδειγμα υποδύομαι κάποιον ρόλο». Παραδέχεται ότι «τίποτε δεν μπορεί να υπονομεύσει τόσο πολύ έναν ηθοποιό όσο το να πάθει μια κρίση υστερικού γέλιου χωρίς να γνωρίζει το γιατί».

Τέτοιου είδους... συμπτώματα έκαναν την εμφάνισή τους στην τελευταία της ταινία «Theory of Flight» του Πολ Γκρίνγκρας, όπου η πρωταγωνίστρια... πάσχει από τη νόσο του Λου Γκέρικ (σύνδρομο που καταλήγει σε παράλυση). Η κατάσταση μάλιστα έφθασε στο απροχώρητο όταν για τις ανάγκες του φιλμ η Ελενα χρειάστηκε να διαρρήξει τα ιμάτιά της ­ για πρώτη φορά στην κινηματογραφική πορεία της: «... η απόλυτη υστερία». Ας ελπίσουμε ότι το γέλιο δεν θα αποτελέσει τροχοπέδη στο μέλλον της. Γιατί είναι πολλοί εκείνοι που περιμένουν τη μέρα που το παρελθόν των κορσέδων δεν θα καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος στο curriculum vitae της.





Παιδια σορυ.
Το βιογραφικο δεν ειναι πληρες αλλα ηταν το μονο που μπορεσα να βρω στα ελληνικα. Sad Sad Sad
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Starlight
Administrator
Administrator
avatar

Number of Posts : 4810
Registration Date : 14/03/2010

Character sheet
Magic Object: Κιβωτός των στοχασμών
House: Silentium Silentium
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Helena Bonham Carter   Κυρ Απρ 25, 2010 2:09 am

Με κέρδισε στο Χάρυ Πότερ!
Υποδύθηκε το ρόλο μιας μανιώδης μάγισσας με το παραπάνω!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Erevia
Νεκρομαντης
Νεκρομαντης
avatar

Number of Posts : 728
Registration Date : 15/02/2010

Character sheet
Magic Object: Αντούριλ
House: Silentium Silentium
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Helena Bonham Carter   Κυρ Απρ 25, 2010 3:35 am

Αγαπάμε inloving

Γενικά έχει ένα θέμα με τους παρανοϊκούς ρόλους. Πρώτη φορά την είχα δει ως Οφηλία στον Άμλετ και τη λάτρεψα από τότε. Απλά θεά. Και τη θαυμάζω που δεν "συμμορφώνεται" με τα "πρότυπα" της μόδας :llol:
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Pureblood Nightmare
Ερπετοφωνος
Ερπετοφωνος
avatar

Number of Posts : 1016
Registration Date : 27/03/2010

Character sheet
Magic Object: Καθρέφτης του Εριζεντ
House: Austerus Austerus
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Helena Bonham Carter   Κυρ Απρ 25, 2010 5:59 am

RESPECT οτι και να πω ειναι λιγο η γυναικα ειναι ΘΡΥΛΟΣ ειναι τα παντα !!!!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
The Half-Blood Princess
Λυκανθρωπος
Λυκανθρωπος
avatar

Number of Posts : 5241
Registration Date : 10/02/2010

Character sheet
Magic Object: Πέτρα της Ανάστασης
House: Silentium Silentium
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Helena Bonham Carter   Κυρ Απρ 25, 2010 6:39 am

Και ΦΩΝΑΡΑ!!!!!!!